.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
لیگ یازدهم پخش تلویزیونی ندارد !؟

در حالي که مدیران لیگ براي تحقق اين آروز تلاش زیادی کردند يكي پس از ديگري با حسرت اين روياي دست نيافتني را فرياد مي‌زدند.

صدا و سيماي ايران بر خلاف عرف رايج در دنيا حاضر نبود بابت پربيننده‌ترين برنامه هفتگي‌اش كه هزينه‌اي هم براي ساخت آن متحمل نمي‌شد پولي پرداخت كند و فرياد باشگاه‌هايي كه هر از گاهي تهديد مي‌كردند اجازه ورود دوربين سيما به ورزشگاه‌ها را نخواهند داد هم به جايي نمي‌رسيد. البته بالاخره این فریادها نتیجه داد و صدا و سیما کمی انعطاف پذیر شد

رئیس سازمان لیگ برتر با بیان اینکه حق واقعی پخش تلویزیونی و تبلیغات محیطی مسابقات لیگ برتر 150 میلیارد تومان است، گفت: در لیگ دهم قرارداد سازمان لیگ و صدا و سیما تنها 13 میلیارد تومان بوده و این نشان می‌دهد فوتبال تا رسیدن به حق واقعی خود فاصله زیادی دارد. به همین منظور روز گذشته نشستی با معاونین سازمان صدا وسیما پیرامون لیگ یازدهم و قرارداد فصل جدید مسابقات لیگ داشتیم که ترجیح می دهم در مورد جزئیات این نشست صحبتی نکنم ولی مطمئن باشید حق پخش تلویزیونی در لیگ یازدهم قطعا افزایش خواهد یافت که هنوز در مورد رقم دریافتی برای سال جدید توافق نهایی صورت نگرفته است.

کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال ایران صداوسیما را تهدید کرد که اگر مبلغ اندک حق پخش تلویزیونی مسابقات لیگ برتر را تغییر ندهد، اجازه پخش بازی‌های لیگ یازدهم را به تلویزیون نخواهد داد.

ماجراي حق پخش تلويزيوني مسابقات فوتبال از سال‌ها قبل در فوتبال ايران مطرح بوده و هست ، به نظر می رسد در یازدهمین دوره لیگ برتر این قضیه با ظرافت کامل زیر ذزه بین قرار گیرد و در صورتی که مسئولان سیما مبلغ مورد نظر فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ برتر را پرداخت نکنند در لیگ یازدهم اجازه پخش مسابقات فوتبال به سیما داده نخواهد شد . البته شاید این بحث جدی گرفته نشود ولی شرائط لیگ یازدهم کاملا متفاوت است و مدیران تیمها برای رفع مشکلات مالی تیم خود ناچارند به حمایت قاطع از این طرح بپردازند.

فراموش نکنیم که نمايندگان مجلس در پاييز سال گذشته در قانون پنجم توسعه، مصوبه ای تصویب کردند كه بنا بر آن، سازمان هاي دولتي، از هزينه كردن در ورزش حرفه‌اي منع شدند.

با ممنوعیت بودجه تیم های صنعتی در فصل آینده. اکنون باید نشست و منتظر ماند که آیا وقتی تیم هایی همچون سپاهان در فصل آینده در شرایط مشابه با سایر تیم ها قرار بگیرند، می توانند همچنان یکه تازی کنند یا آنها هم وقتی کفگیرشان ته دیگ بخورد، معنی کمبودها را بفهمند و مجبور شوند با سیلی صورتشان را سرخ نگه دارند و به گفته ای، ترمزشان کشیده می شود؟!

گفتنی ست برای اولین بار در دوره رياست محسن صفايي فراهاني بر فدراسيون فوتبال اقداماتي انجام گرفت تا اين مشكل با تصويب طرحي قانوني در مجلس ششم برطرف شود كه اين تمهيد هم در رفت و برگشت به شوراي نگهبان تبديل به يكي از منازعات سياسي شد و سرانجام به جايي نرسيد.

با تغییر دولت در سال‌های گذشته و یکدست شدن فضای سیاسی و هماهنگی میان دولت، مجلس و صداوسیما انتظار می‌رفت به دور از قیل و قال سیاست این مشکل فوتبالی حل شود. در این راستا رایزنی‌هایی میان مسئولان ارشد رسانه ملی و مدیران باشگاه‌ها انجام گرفت.

بر این اساس بود که در جلسه شوراي مركزي اتحاديه فوتبال، مديران باشگاه پرسپوليس، استقلال، سپاهان و پاس به عضويت كميته پيگيري حق پخش تلويزيوني مسابقات فوتبال از طريق مجلس اسلامي درآمدند...


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.609 seconds.